Med en forkjærlighet for Kappahl, Tuven og sine ansatte, lå alt til rette for at Eva Sagafoss skulle stikke av med tittelen: Årets Butikksjef. Les mer om hvordan hun klatret til topps.

Hvis det er noen som kan sette fingeren på Hotel Cæsar-slagordet «Et hjem for oss, et hjem for deg», så er det Eva. I 14 år har hun vært på Tuven og det er her hun virkelig føler seg hjemme.

– Tidligere jobbet jeg for Fotoknudsen, så hvis man ser på det store bildet så har jeg vært her i 14 år, sier Eva og ler muntert.

I dag har hun jobbet for Kappahl-kjeden på Tuven i seks år – ja, faktisk fra starten av da de for første gang åpnet dørene. I utgangspunktet søkte hun på jobben fordi de fristet med et godt arbeidsmiljø.

– Nå ser jeg på Kappahl som verdens beste arbeidsplass, legger hun til.

Lever for å motivere andre

Å bli kåret til «Årets Butikksjef» av kjeden i kampen mot over 100 andre Kappahl-butikker er ikke hverdagskost. For Eva ligger det mye hardt arbeid bak.

– Daglig streber jeg etter å være såpass engasjert at dette smitter over til dem rundt meg. Hvis jeg er gira på det jeg driver med så blir plutselig de andre rundt meg motiverte også, og det har fungert godt.

– Alt i alt synes jeg butikksjefsrollen bør innebære å passe på at de ansatte har det gøy sammen på jobb, at de opplever spennende tider sammen, samtidig som at jobben skal oppleves som seriøst.

– Hvilket forhold har du til Tuvensenteret?

– Tuven er mitt faste hjem. Det er bare fine mennesker som jobber her, og det samme er kundene. Det er litt sånn at alle kjenner alle, uansett alder, og at en treffer kjentfolk rundt ethvert hjørne.

Blir motivert

Målet har hele tiden vært å bli kåret til «Årets butikk» eller «Årets servicebutikk». Det kom derfor som en stor overraskelse da Eva stakk av med den gjeve tittelen som gikk direkte på hennes egen innsats og personlighet.

– Det å motta denne prisen opplevde jeg som et realt løft i karrieren min. Det gjorde meg alt i alt enda mer motivert, sier Eva og fortsetter.

– Nå vet jeg at jobben jeg gjør blir satt pris på.

Nå gleder Eva seg til å ta skrittet med Kappahl inn i fremtiden, og nå som vår- og sommernyhetene er rett rundt hjørnet er «lykkebarometeret» på topp.

– Jeg kunne ikke vært mer glad nå.

Fakta om prisen:

For 2016 var Kappahl på Tuven nominert til 3 priser:

  • Årets butikk
  • Årets servicebutikk
  • Årets butikksjef
  • Kriterier for at Eva ble kåret til «Årets butikksjef»: «Hun er en ambassadør for Kappahl som etterlever våre verdier, utviser godt lederskap og skaper gode resultater sammen med sine kolleger»
  • Dette er den fjerde prisen Kappahl på Tuvensenteret har mottatt. I fjor mottok de to priser: «Årets butikk» og «Årets servicebutikk».
  • Dette er tredje gangen de var nominert til «Årets butikk» og «Årets servicebutikk». Det er kun tre butikker som nomineres hvert år.